mandag 11. januar 2010

Noen av mine tidligere prosjekter del 2

Jeg har bestemt meg for at mest mulig som skal gitt til jul skal være hjemmelaget. Er nok ikke alle som er enig med meg, men jeg mener at hvis vi bare skal kjøpe noe i en fart kan vi like gjerne bytte penger. En hjemmelaget gave viser at personen som gir har brukt tid på og tenke over gaven.


Jeg synes de hjemmelagde gavene er de kjekkeste å gi, men også de kjekkeste å få.


I august fant jeg ut at det var på tide å begynne med noen av gavene.


Bestemte meg for at tantebarna på gubben sin side skulle få hver sin hjemmestrikka hals. (oppi hodet mitt var det både lue og votter og, men jeg er ikke særlig flink til å beregne tid på noe)


Først laga jeg mønster på papir




Hadde jeg sinnsykt med tråder å holde styr på



Sånn ble det ferdige resultatet på hjemmelaga "lynet" hals.





Disse 2 fant jeg mønster til på nettet (selve figuren) Siden bildet ble så stort ble halsen veldig lang, men jeg synes egentlig det var ganske greit at de varma helt ned på magen til ungene:)
Jeg tok med meg halsene hjem til mor og fikk sydd noe fleece lignende stoff bakpå (veldig greit å skjule alle trådene;))

2 kommentarer:

  1. Skikkelig fine halser!! Blir superimponert over at du har laget mønster selv! Jeg ønska meg strikkekunnskaper til jul men fikk ikke det... :P

    SvarSlett
  2. Er kjempe enkelt!
    Hvis du går inn på denne siden kan du finne mange fine mønster, men de fleste er veldig stor...: http://www.breienmetplezier.nl/index2.htm

    Selve halsen tok jeg bare sånn ca ;)

    SvarSlett