lørdag 9. juli 2011

Vognpose

Da er symaskinen funnet frem igjen etter visning og styr. Prosjektet jeg begynte på idag var en vognpose. Regner det ute må vi jo finne på noe inne :) Den er sydd etter mål fra vogna og "lokket" kan tas helt av. Merker godt at jeg er nybegynner og tålmodigheten ikke er helt hundre prosent. Men synes at resultatet ble overraskende bra til slutt. Mangler stoppere på strikken visst:) Noen feil kommer jeg nok til å endre på når jeg skal sy en til (må ha en som er litt tjukkere i vinter) F.eks fant jeg ut at glidelåsene mine er feil vei..hvis jeg hadde snudd posen på vrangen hadde glidelåsen kommet rett vei:) jaja klarer overleve det.

Skulle sy en kanal oppi hodeenden, men foret inni gjorde at jeg ikke fikk strikken gjennom og nåla hang seg fast. jeg måtte derfor sprette opp litt av stoffet for å få nåla ut...men jeg løste det med å sy en "pølse" utenpå posen å trakk strikken gjennom der. funka fint det og:)
Var forresten på stoff og stil her om dagen og der kan man gå seg vill gitt. Følte meg temmelig forvirra der jeg gikk rudt å kikka. Men fant tilslutt det jeg skulle ha pluss litt til.

Vognposen er sydd av:
Ytterstoff: Poplin fra Stoff og stil
Fyll: Dyne fra Ikea
Innerstoff: bomull fra sparkjøp (10 kr meteren:) )
Glidelåsene er 80 cm fra Stoff og stil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar